Verwarm de oven voor op 150 graden en zet onderin de oven een kommetje met water (waar wel nog het ovenrooster boven past).
Bedek de bodem van de springvorm met bakpapier en vet de zijkanten goed in.
Verkruimel de biscuitjes en smelt de roomboter.
Schep de roomboter goed door de biscuitjes. Verdeel dit over de bodem en iets over de zijkanten van de springvorm zodat er een kleine opstaande koekrand is zoals je op de foto kunt zien.
Nu gaan we de vulling maken. Klop de roomkaas luchtig met de suiker.
Voeg één voor één de eieren en de dooier toe en voeg pas een nieuw ei toe als het vorige eitje volledig is opgenomen.
Klop vluchtig de slagroom door het beslag, daarna de maizena en tot slot het vanille extract. Mix het beslag niet te lang.
Giet de eerste helft van het beslag op de bodem en verdeel 50 gram aardbeienjam in lepeltjes hieroverheen. Swirl dit erdoor. Verdeel nu de tweede helft van het beslag erover en verdeel daaroverheen de andere 50 gram aardbeienjam. Swirl dit er weer door.
Bak de cheesecake nu 2 uur in de oven en laat hem daarna 2 uur in de oven staan.
Laat de cheesecake verder volledig afkoelen in de koelkast. Hij is de volgende dag het lekkerst, na een nacht (afgedekt) in de koelkast.
Als je klaar bent om te serveren klop je de slagroom met de suiker en klopfix tot stevige pieken. Verdeel dit over de bovenkant van de cheesecake.
Maak de aardbeien schoon en verdeel ze over de bovenkant van de slagroom. Serveer meteen.