- Eef Kookt Zo - https://www.eefkooktzo.nl -

Gezonde pita’s met kip, groenten en een yoghurtsausje

Gezonde pita’s met kip, groenten en een yoghurtsausje. Een lekker, fris en makkelijk recept. Binnen 30 minuten kun je al aan tafel. Wat wil je nog meer? Lees snel verder hoe je zelf deze heerlijke, goed gevulde pita’s met kip kunt maken.

Pitabroodjes, ik ben er dol op. Als het even kan maak ik ze het liefst zelf. Het recept hiervoor kun je vinden op mijn blog, zelf pitabroodjes maken. Die zijn echt super lekker en ook helemaal niet moeilijk om te maken. Probeer ze eens, ook als je nog niet zo ervaren bent met zelf brood maken zijn dit hele fijne broodjes om mee te beginnen.

Gezonde pita’s met kip, groenten en een yoghurtsausje

Pita’s met kip vind ik altijd een beetje een gerecht voor op de vrijdag. Op vrijdag doen we altijd wat makkelijker, het is immers bijna weekend en je hebt een drukke week achter de boeg. Pitabroodjes met shoarma en een knoflooksaus en wellicht een plukje sla. Maar het kan ook lichter, gezonder en minstens net zo lekker met deze versie! De kip marineer je in yoghurt en kruiden. Het liefst laat je de kip een nacht marineren voor extra malse, smaakvolle kip, maar een paar minuutjes kan ook voor de snelle versie. De saus is volledig op basis van yoghurt met verse groene kruiden, een teentje knoflook en een beetje peper en zout naar smaak. Samen met de knapperige groenten, sla, malse en smaakvolle kip maak je met dit yoghurtsausje erbij echt een lekker en gezond feestje voor op tafel.


Het recept voor gezonde pita’s met kip, groenten en een yoghurtsausje:

Voorbereiding: 10 minuten | Bereiding: 20 minuten | Totale tijd: 30 minuten
Hoeveelheid: 4-5 pita’s met kip

Wat heb je nodig voor pita’s met kip, groenten en een yoghurtsausje (ingrediënten):

Voor de kipfilet:

Verder voor de vulling:

Voor het yoghurtsausje:

Hoe maak je pita’s met kip, groenten en een yoghurtsausje :

  1. Snij de kipfilet in blokjes of reepjes en snij de knoflook fijn.
  2. Marineer de kip met 2 eetlepels yoghurt, knoflook, 1 eetlepel citroensap, 1 eetlepel olijfolie, 1 eetlepel honing, ½ eetlepel paprikapoeder, 2 theelepels oregano, snuf cayennepeper en peper en zout naar smaak. Laat de kip een paar minuten en als het even kan, het liefst een nacht marineren.
  3. Snij ondertussen de groenten. De paprika snij je julienne, de tomaat in kleine partjes en de rode ui in halve maantjes.
  4. Bak de kipfilet gaar en verwarm ondertussen de pitabroodjes.
  5. Terwijl de kip aan het bakken is gaan we de yoghurtsaus maken.
  6. Voor de yoghurtsaus meng je de yoghurt met een eetlepel bieslook, peterselie en een teentje knoflook. Breng op smaak met peper en zout.
  7. Vul de pitabroodjes met de kip, groenten en sla en serveer hierbij het yoghurtsausje. Eet smakelijk!

Laat het mij weten via Instagram of Facebook als je dit recept gemaakt hebt door de hashtag #EEFKOOKTZO te gebruiken of tag mij in je bericht. Dat vind ik namelijk echt super leuk!

Bekijk ook mijn andere lekkere recepten voor nog meer inspiratie en vergeet je niet te abonneren op de nieuwsbrief zodat je op de hoogte blijft van de nieuwste recepten.