- Eef Kookt Zo - https://www.eefkooktzo.nl -

Gezonde Aardbeienmilkshake

Laatst vertelde ik het jullie al, ik ben lekker aan het experimenteren met smoothies. Ik moest eigenlijk ook meteen denken aan een smoothie die ik jaren geleden vaak maakte; een soort aardbeien milkshake maar dan een gezondere versie. Laat ik hem voor dit recept eens een Gezonde Aardbeienmilkshake noemen. Natuurlijk is deze Aardbeienmilkshake niet über gezond te noemen of ontzettend caloriearm maar hij is zeker wel een heel stuk beter voor je en gezonder dan een ‘echte’ aardbeienmilkshake. Zeg nou zelf mooi roze is niet lelijk toch 😉 .

Mijn aardbeienstekjes al flink hun best aan het doen zijn in mijn tuintje en ik natuurlijk hoop op een goede oogst is het aardbeien seizoen eigen pas afgelopen dinsdag ‘officieel’ geopend. De derde dinsdag van april is namelijk de opening van het aardbeienseizoen. Overigens kun je doordat er veel aardbeien in kassen worden gekweekt het hele jaar aardbeien kopen maar zelf vind ik ze het lekkerst in de zomer, de echte ‘Hollandse’ aardbeien zoals wij die hier noemen. Voor deze Aardbeienmilkshake heb ik gekozen voor bevroren aardbeien zorgen samen met de banaan en melk voor een heerlijk dikke romige en ijskoude aardbeienmilkshake. Gezonder dan een ‘echte’ aardbeienmilkshake omdat deze minus de roomijs en minus de aardbeiensiroop of jam is. Ijs- en ijskoud drinken terwijl je lekker geniet van het voorjaarszonnetje. In de zomer maak je hem natuurlijk met lekkere verse aardbeien en kun je er een paar ijsblokjes doorheen ‘blenderen’ voor de ijskoude smaak (doe er dan wel wat minder melk bij).

Wat heb je nodig voor 1 grote aardbeienmilkshake of 2 glaasjes:

Bereidingstijd: 5 minuten

Hoe je een Aardbeienmilkshake maakt:

Eigenlijk is het heel erg simpel.

Doe alle ingrediënten tegelijk in een blender,  ‘blender’ tot alles goed gemengd is en alle aardbeien fijn zijn.

‘Drink’ smakelijk 😉